Regen regen en nog meer regen - Reisverslag uit Fort Collins, Verenigde Staten van Chantal Zeeland - WaarBenJij.nu Regen regen en nog meer regen - Reisverslag uit Fort Collins, Verenigde Staten van Chantal Zeeland - WaarBenJij.nu

Regen regen en nog meer regen

Blijf op de hoogte en volg Chantal

13 September 2013 | Verenigde Staten, Fort Collins

I'm back! Na een hele drukke afgelopen 2 weken zal ik jullie weer eens verblijden met een blog.

De afgelopen 2 dagen heeft het niets anders gedaan dan regenen. Nouja, niet persé hier maar in de omgeving, zoals in Boulder. In Bouler zit Colorado Univeristy (die overigens onze grote vijanden zijn) en die hebben gisteren en vandaag vrij gekregen door de regen. Kijk even naar dit bericht op bbc: http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-24068804http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-24068804 om een idee te krijgen van waar ze mee te maken hebben. Op dit moment hebben wij ook vrij gekregen van de uni. Alle wegen naar en van Fort Collins zijn afgesloten en de bruggen over de Colorado River zijn onbruikbaar omdat de rivier buiten zijn oevers is getreden. Zoals ik al zei, wij hebben hier op de uni weinig last van, op dit moment is het droog hoewel er overal enorme plassen liggen. Al mijn vrienden uit Colorado zelf zeggen dat ze nog nooit zoiets hebben meegemaakt en dat het heel ongebruikelijk is voor de tijd van het jaar. Ik heb geloof ik wel 5 emails gekregen van verschillende instanties en professors die me waarschuwen voor het weer. Al in al is het een behoorlijk indrukwekkende ervaring. Afgelopen zomer hadden ze hier nog enorme bosbranden en nu stormvloeden... Maar maak jullie geen zorgen, wij zitten veilig en droog hier op de 3e verdieping!

2 weken zijn er alweer voorbij sinds mijn laatste blog, en morgen zit ik hier een maand. Ik heb een paar dipjes gehad in de afgelopen tijd en ik miste thuis heel erg en was jaloers op mijn vrienden thuis die gingen studeren en dat ik daar niet bij was. Dat is nu niet meer zo! Ik heb mijn plekje gevonden en sta elke dag met plezier op. Elke avond kijken we hier met zn allen een film wat altijd heel gezellig is. Ik ga ze binnenkort New Kids laten zien.. Hopelijk verandert hun mening over Nederlanders niet te erg. Elke woensdag gaan we het sportveld op om te voetballen, volleyballen, basketballen of frisbeeën (want dat is érg populair hier?). Elke donderdag hebben we 'scary movie thursdays' wat altijd geweldig is natuurlijk. Ik ben blij dat ik niet alleen op een kamer slaap. De jongens zijn erachter gekomen dat ik heel snel schrik en hebben me dan ook al een aantal keer ernstig laten schrikken tijdens een enge film wat ik erg waardeer.

Naast de gezelligheid studeer ik natuurlijk ook veel. Ik heb elke week een quiz of iets in die richting. Ik ben erachter gekomen dat de professoren je je huiswerk niet vertellen maar ervanuit gaan dat je dat zelf opzoekt op de syllabus en dan voorbereid naar de les komt. Dat was even wennen maar ik weet nu hoe alles werkt. Ook heb ik voor Public Speaking mijn eerste speech gegeven wat heel eng was. Ik vertelde over een fotoboek wat ik van mijn lieve vriendinnetjes heb gekregen voordat ik wegging en over Nederland en afscheid nemen en dat soort dingen. Een speech geven in het Engels voor allemaal mensen die je niet kent is nog behoorlijk spannend. Gelukkig heb ik ook in die klas een aantal vrienden gemaakt die erg nieuwsgierig zijn naar Nederland. Altijd als iemand me vraagt waar in Nederland ik vandaag kom zeg ik maar 'it's not Amsterdam' en als ik dan Utrecht of Zeist zeg kijken ze me aan met een hele vage blik. De lessen tot nu toe zijn heel interessant en ik denk dat mijn favoriete vak toch de geschiedenis van Amerika is (ja, ik vind geschiedenis leuk nou en). Het is best raar om over Nederland te horen en wat voor invloed die op Amerika heeft gehad en dat dan vanuit een Amerikaans perspectief.

Ook ben ik naar mijn eerste echte football game geweest. CSU vs CU!! Ook weer een hele ervaring op zich. Duizenden enthousiaste football fans waarvan er een groot aantal beschilderd zijn. Iedereen gilt hun schoolnaam en de schoolyell. Jammer genoeg hebben we niet gewonnen... Maar ik ben alsnog blij dat ik ben geweest want het was erg indrukwekkend. Ook ben ik met Menno Isabella en Khay een dagje naar WaterWorld geweest wat super was!! De attracties zijn hier een stukje enger en hoger dan in Nederland. Ook gek als je bovenaan de glijbaan staat en bergen voor je ziet, dat is nog altijd wennen die bergen in de achtergrond. Toen we een aantal uur in het park waren zagen we bliksem verweg en er kwam dus onweer aan. Het park werd stilgelegd, iedereen moest beschutting zoeken en het begon te stort regenen. Gelukkig duurde dit niet heel erg lang en konden we weer verder (nadat al onze spullen kletsnat waren geregend..) Over water gesproken, ik zwem nu elke dag in het zwembad van de REC center. Ik begon met 40 baantjes anderhalve week geleden en doe er nu 60-70. De eerste keer dat ik ging was het zo zwaar.. De lucht hier is veel ijler (?) en ik had moeite met ademhalen. Ik ben er nu veel meer aan gewend gelukkig en het sporten gaat al veel beter!!

Nou, morgen ben ik hier dan al weer een maand.. Gek om te denken dat ik er nog maar 8,5 of 9 te gaan heb voordat het weer is afgelopen. Maar daar denk ik nu niet aan! Succes met de studie en werk allemaal in Nederland, tot snel!!

  • 13 September 2013 - 20:59

    Sanne:

    Aaah leuk Chantallie! Ik kijk nu al uit naar je volgende verhaaal!

  • 13 September 2013 - 22:14

    Gerry Kers:

    Nou, Chantal. Wat een leuk verhaal weer. Zo krijgen we een goeie indruk over waar jij zoal mee bezig bent. Fijn dat je zoveel vrienden hebt en dat je je ook in je vrije tijd weet te vermaken!
    Geniet van alles en succes verder!

    Groetekus van je tante en oom uit Lopikerkapel

  • 13 September 2013 - 22:47

    Oma:

    Hallo lieve schat, je beleeft wel van alles daar. Zoveel regen hebben wij hier nog niet alhoewel het soms aardig tekeer gaat. Fijn dat het iets beter gaat, ja de eerste weken zijn moeilijk dat weet ik nog van mijzelf, maar na ongeveer zes weken komt er weer een zeker ritme in je dagen. Hoe ging het bij de radio? Of was het geen uitzending? Ja dat lijkt me heel moeilijk zo voor een groep te staan en iets te vertellen en dan ook nog in het Engels. Maar de eerste keer is altijd spannend en dat zal iedereen hebben. Fijn dat je samen met iemand op de kamer slaapt, zeker na spannende films. Hier is het ook ongezellig weer, alhoewel de kaarsjes weer branden en van de week was oma in Culemborgen daar was de houtkachel heerlijk aan , ook heel gezellig. En de bomen gaan kleuren, wordt prachtig. Zal van de week nog een leuke kaart sturen, hoop in ieder geval dat ze aankomen. Lieverd ga vrolijk door met studeren en je vermaken natuurlijk en pas goed op jezelf. Heelveel liefs en kusjes van oma.

  • 13 September 2013 - 23:46

    Merel:

    Chantyyy! Fijn dat je over je dipje heen bent. En dat je (waarschijnlijk) niet gaat verdrinken. Dat zou toch jammer zijn. Ik ben niet een groot voorstander van het feit dat je New Kids laat zien om een indruk te geven van onze samenleving, maar ja aan de andere kant is het ook geen goed idee om Komt een vrouw bij de dokter te laten zien want dan denken ze dat wij Hollanders constant met elkaar liggen te rollebollen.

    Have fun en dikke kus! <3

  • 14 September 2013 - 09:58

    Puck:

    Wat leuk weer om dit te lezen.
    En natuurlijk dat het goed met je gaat daar.
    Spannend hoor dat je iedere keer weer wat anders meemaakt
    Nou geniet er maar van he
    Gr van de kersjes van de uitweg

  • 14 September 2013 - 18:16

    Evelien:

    Aah leuk chanter! Ik blijf je verhalen altijd met een glimlach lezen. Have fun en houdt het doog ;)

  • 15 September 2013 - 18:19

    Mama:

    Dit verhaal lijkt wel verdacht veel op een spannende vakantie. Flooding, amercan football games en waterworld! Is het water al gezakt? Martijn vond het niet eerlijk dat de universiteit afgelopen vrijdag gesloten was! Hij wilde ook regen vrij krijgen!
    Ik vind New Kids ook niet zo'n goed voorbeeld voor Nederland. Je moet er maar bijzeggen dat het zoiets is als Jersey shore. (Ik hoop dat ik het goed gespeld heb).
    Wel knap dat de speech is gelukt, lijkt me een hele overwinning.
    Al met al allemaal leuke dingen gebeuren daar op de universiteit. Never a dull moment!
    Groetjes en dikke kus van mama

  • 19 November 2018 - 17:36

    راه اندازی کسب و کار اینترنتی:

    در این قسمت از سایت ره آموز قصد داریم،

  • 18 September 2019 - 21:28

    Ssss:

    hi

  • 16 November 2019 - 09:48

    سهلان:

    شرکت سهلان (سهلان نما)، از سال ۱۳۷۱ فعالیت حرفه ای خود را در زمینه صنعت سازه های نمایشگاهی و محصولات مرتبط، مبلمان و پارتیشن اداری آغاز نمود، امروز سهلان بزرگترین و شناخته شده ترین شرکت پیشرو در صنعت غرفه سازی، چادر های آلومینیومی، سوله های پیش ساخته، مبلمان و پارتیشن اداری و بسیاری محصولات دیگر میباشد.

  • 16 Augustus 2023 - 13:51

    Eghtesad Afarin:

    ik ben zo blij dat je terug bent. geweldige inhoud trouwens!

    hier is mijn webtie: https://eghtesadafarin.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Hoi allemaal! Ik ben Chantal en ik heb afgelopen zomer mijn VWO diploma gehaald. In plaats van meteen een studie te gaan doen in Nederland heb ik besloten om een 'tussenjaar' te nemen en te gaan studeren in Amerika!! Iets waar ik al heel erg lang over na heb gedacht. Via Fulbright heb ik het Campus Scholarship Program gevonden en ben ik daarmee aan de slag gegaan. Iedereen die daar ook over aan het nadenken is of zich al heeft aangemeld en vragen heeft- doe dat gerust! Stuur me een email of een facebook berichtje en ik help je graag :)

Actief sinds 02 Aug. 2013
Verslag gelezen: 14699
Totaal aantal bezoekers 144827

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2013 - 17 Mei 2014

Tussenjaar studeren in Amerika!

Landen bezocht: