Eerste week en ohja JARIG - Reisverslag uit Fort Collins, Verenigde Staten van Chantal Zeeland - WaarBenJij.nu Eerste week en ohja JARIG - Reisverslag uit Fort Collins, Verenigde Staten van Chantal Zeeland - WaarBenJij.nu

Eerste week en ohja JARIG

Blijf op de hoogte en volg Chantal

30 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Fort Collins

Nou daar ben ik weer hoor met een super exciting maar ook wat saaier en minder evenementvolle blog. Ik ben hier nu bijna 2 weken al, en ja hoor, terwijl ik dit schrijf is het in Nederland mijn verjaardag! Hier moet ik nog 8 uurtjes wachten maar toch wel een gek gevoel dat ik in Nederland technisch gezien gewoon jarig ben. Hoera voor mezelf!! .. Nouja ik voel me toch niet echt jarig hier aangezien ik dat meestal vier met familie en dan later een groot feest met vrienden. Hoewel dat tweede misschien nog zou kunnen, doe ik dat toch maar niet om mijn verblijf in Amerika veilig te stellen.

Ik heb mijn eerste lessen alweer achter de rug. Jullie hebben natuurlijk geen idee welke lessen dat zijn dus hier zijn ze even op een rijtje:
- Public Speaking
- American History up till 1876
- Communication & Popular Culture
- Key Seminar for Global Village
- en nog eentje die ik nog even moet gaan invullen voor zondag

Mijn rooster is ongetwijfeld heel relaxed. Je kunt alles indelen zoals je zelf wilt en de vakken kiezen etc. Heel erg anders dan in NL, als je daar eenmaal een studie kiest dan ga je ook specifiek die vakken volgen op bepaalde tijden met dezelfde mensen. Mijn Public Speaking klas is met zn 20en ongeveer en mijn American History klas is met meer dan 100 geloof ik. Er zitten hele grote verschillen tussen wat natuurlijk wel leuk is!

Ook heb ik samen met wat nieuwe vrienden de REC center ontdekt. Deze is echt.. fantastisch. Tis eigenlijk een énorm fitness centrum maar wat er ook in zit is een enorme klimmuur (want ja dat doen Amerikanen nou eenmaal heel veel), een heel fijn zwembad (met een sauna, hottub en een steamroom en waar overigens ook een klimmuur bijzit), een paar zalen waar er groepslessen gegeven worden en nog meer plekken die ik nog niet ontdekt heb. Ik heb eergisteren en gisteren een ABsolution klas gedaan wat net zo erg is als het klinkt en al helemaal als je het 2 dagen achter elkaar doet! Dus dat doe ik voorlopig niet meer. Vanavond ga ik met een vriendin yoga proberen, of water aerobics, we weten het nog niet! Ik heb ook al wat apparaten gebruikt maar ik ben er niet goed in. Ik weet dat ik niet echt een goeie conditie hebt maar het is zeker ook heel erg wennen aan de hoogte waarop we hier zitten.

Nog even over het weer- hoe cliché dat ook is-: het is geweldig. Overdag is het tussen de 30 en 35 graden. 's Nachts is het daarom ook wel wat warmer dan ik gewend ben maar Maddi en ik hebben een enorme fan gekocht die de boel een beetje verkoeld. Wat ook heel mooi is is dat er 's avonds altijd bliksem te zien is in de lucht. Maar er is geen onweer ofzo, het zijn hitte flitsen geloof ik ookal snap ik niet helemaal hoe dat werkt.

Nou, ik ga hier de uurtjes aftellen tot ik jarig ben en dan morgen uiteten en naar de film met wat vrienden! En dan is het alweer weekend.. Jeetje het gaat nu al snel!

See ya later!
(en alvast bedankt voor alle leuke kadootjes die ik verwacht in de mail)

PS Nog even mijn contact info:

333 Parmelee Hall
Fort Collins, CO 80521
The United States

En mijn nieuwe telefoon nummer (op mijn NL nummer ben ik bijna niet bereikbaar)

+19704307744

  • 30 Augustus 2013 - 00:37

    Sanne:

    Heppie beursdee lof joeeee <3

  • 30 Augustus 2013 - 07:21

    Mama:

    Lieve Chantal,

    Gefeliciteerd met je verjaardag! Heel veel dikke kussen. Gek idee inderdaad dat je wel in Nederland jarig bent en nog niet in Colorado. Een extra lange verjaardag! Ook is het gek dat je nu niet in Zeist je verjaardag viert maar gelukkig ga je ook daar leuke dingen doen. Heel veel plezier vanavond, gezellig uit eten en de bioscoop.
    Zullen we face-timen vandaag?, kunnen we je live toezingen.
    Fijne dag toegewenst lieve dochter.
    xxxxxmama

  • 30 Augustus 2013 - 08:15

    Puck:

    Nou weer allemaal leuk om te lezen hoor .

    Ik wens je een hele leuke verjaardag en maak er een te gekke dag van.
    Van harte gefeliciteerd hoor van de kersjes uit de uitweg lopik

  • 30 Augustus 2013 - 09:10

    Oma:

    Lief prinsesje van me heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaartjes erna hoop ik , maar dan weer hier. Je hebt een leuk studie progam vind ik, niet te veel genoeg tijd voor de sport en andere aktiviteiten . Gelijk heb je . Vanavond gezellig met wat vrienden eten en misschien een film , leuk hoor. Hier is het ook nog steeds lekker weer. We boffen. Vanmiddag ga ik even bij je ouders langs kijken hoe het daar is. Lieve kind veel plezier en tot de volgende keer. Dikke kus oma.

  • 30 Augustus 2013 - 17:18

    Chantal:

    Heel erg bedankt lieve allemaal! Jammer dat ik niet in NL ben om het te vieren en ik mis iedereen zeker op zon dag als deze. Maar ik zie jullie snel weer!!
    Dikke kus uit Amerika

  • 04 April 2018 - 05:32

    Lipei:

    +6456459

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Hoi allemaal! Ik ben Chantal en ik heb afgelopen zomer mijn VWO diploma gehaald. In plaats van meteen een studie te gaan doen in Nederland heb ik besloten om een 'tussenjaar' te nemen en te gaan studeren in Amerika!! Iets waar ik al heel erg lang over na heb gedacht. Via Fulbright heb ik het Campus Scholarship Program gevonden en ben ik daarmee aan de slag gegaan. Iedereen die daar ook over aan het nadenken is of zich al heeft aangemeld en vragen heeft- doe dat gerust! Stuur me een email of een facebook berichtje en ik help je graag :)

Actief sinds 02 Aug. 2013
Verslag gelezen: 3857
Totaal aantal bezoekers 144848

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2013 - 17 Mei 2014

Tussenjaar studeren in Amerika!

Landen bezocht: