Op vakantie in Nederland - Reisverslag uit Fort Collins, Verenigde Staten van Chantal Zeeland - WaarBenJij.nu Op vakantie in Nederland - Reisverslag uit Fort Collins, Verenigde Staten van Chantal Zeeland - WaarBenJij.nu

Op vakantie in Nederland

Blijf op de hoogte en volg Chantal

14 Januari 2014 | Verenigde Staten, Fort Collins

Ja hoor, winterbreak zit er alweer bijna op. Nog een weekje te gaan en dan begint het volgende semester. Het gekke is dat dat ook mn laatste is. Het is bizar hoe snel het afgelopen semester is gegaan.. Echt heel raar. Vorig jaar deze tijd was ik me helemaal aan het oriënteren op welke universiteit ik zou gaan kiezen in Amerika. En nu ben ik alweer halverwege! Ik heb er zeker geen spijt van gehad dat dat Colorado State University is geworden. Het eerste semester was geweldig en een levensveranderende ervaring en ik ben heel erg benieuwd was er nog meer voor me aan zit te komen.

Eergister ben ik terug gekomen van mijn 3 weken lange vakantie in Nederland!! Het was super om weer even terug te zijn en het was heerlijk om 's ochtends wakker te worden in mijn eigen (en wel heel comfortabele) bedje. Ik heb zoveel drop en kaas gegeten dat ik er wel weer een paar maandjes tegenaan kan. Ook heb ik weer eens even goed gebruik gemaakt van het feit dat ik opeens weer legaal mocht drinken. Maar het fijnste van terug zijn in Nederland was om mijn vrienden en familie weer te zien. Het werd al snel duidelijk dat de vrienden van mijn middelbare school eigenlijk allemaal hun eigen leventje hebben en dat het bijna niks meer zo is als voordat ik wegging. Niet geheel onverwacht natuurlijk! Het is heel leuk om te zien hoe iedereen zn eigen plekje heeft gevonden. Ik heb veel afgesproken en heb mijn familie nog nooit zo vaak in zo'n korte tijd gezien.

De eerste week dat ik weer thuis was was heel vreemd. Het voelde echt alsof ik op vakantie was in mijn eigen land en het was heel gek om mijn familie weer om me heen te hebben. Ik had helemaal niet door dat ik zo gewend was geraakt aan mijn leventje in Amerika. Ook was het raar om weer helemaal over te schakelen naar Nederlands. Het ging natuurlijk heel makkelijk en het duurde ook maar een paar dagen voordat mn dromen weer overgingen in het Nederlands. Hopelijk gaat dat net zo snel weer terug! Na een weekje was het dus net als vanouds. Ik ben een dagje naar het strand geweest met mn vader en Dexter (de hond!), ik heb een geweldig sinterkerst feest gevierd met vriendinnetjes, en heb de Dorpstraat in Zeist weer eens bezocht. Groot feest dus. Ook is het nieuwe jaar goed ingeluid! Toen ik opnieuw afscheid moest nemen van iedereeen was dat een stuk minder zwaar dan een half jaar geleden. Ook op de airport ging het een stuk makkelijker. Ik was zeker klaar om weer terug te gaan en mijn jaartje in Amerika af te maken.

En nu het volgende en laatste semester dus. Ik heb even gekeken, vanaf volgende week heb ik 8 weken les, dan een week vakantie, en dan nog 7 weken les en een finals week. Zo kort nog maar!! Mijn vakken heb ik allemaal al gekozen:
- Individual & Family Development (lijkt op pedagogische wetenschappen)
- Current World problems (heeft te maken met internationale betrekkingen)
- Psychology (spreekt voor zichzelf denk ik)
- Oceanography (super interessant!!! Maar in NL moet ik eerst een bachelor natuurkunde halen wil ik dat kunnen studeren, haha nooit dus)
- Music Appreciation (dat is dus gewoon leuk)
5 vakken dit semester.. Hopelijk niet teveel! Het zijn allemaal vakken die me echt heel interessant lijken en waar ik in Nederland waarschijnlijk niet de kans voor zal krijgen om ze te volgen. Ik heb er zin in!!

Nog even een weekje en het begint weer! Waarschijnlijk is het ook weer zo voorbij, dus ik ga ervan genieten. Hier heb ik in ieder geval de zon al meer gezien de afgelopen 2 dagen dan de 3 weken in Nederland. De winter is hier een stuk minder depressing.
Tot snel allemaal!

  • 14 Januari 2014 - 23:18

    Mama:

    Lieve Chantal,

    We vonden het super gezellig dat je er was. Ook Dexter was weer heel erg blij. De 3 weken zijn omgevlogen. Je hebt allemaal leuke dingen gedaan. Het afscheid was gelukkig niet zo heftig als de eerste keer omdat we dit allemaal al een keer hadden meegemaakt.
    Geniet ervan de komende tijd. Door de week hard leren en in het weekend lekker feesten!
    Heel veel plezier nog van je korte week vakantie in America.
    Dikke kus.

    xxxxmama

  • 15 Januari 2014 - 06:48

    Puck:

    Wat leuk om dit weer allemaal te lezen en hoop dat je weer een leuke tijd te gemoed gaat
    heel veel plezier nog hoor

  • 15 Januari 2014 - 15:32

    Ome Willem:

    Ook wij vonden het erg leuk dat je er was en nu weer richten op je leventje in de States. Good luck lady.

  • 16 Januari 2014 - 20:31

    Papa:

    Ha die Chantal!
    Nou, dat was weer wat, 3 weken op smalle wegen half beschonken in de regen fietsen. Ik denk dat je het zonnetje wel weer waardeert. Dex is nog een beetje verdrietig, net als je vader maar dat komt wel weer goed. Zeker als je de world problems gaat oplossen met music appreciation... Ski en studeer ze maar weer, en houd ons op de hoogte. Het was super dat je er was!!

  • 25 Oktober 2018 - 06:17

    صنعت و هنر تجسم:

    very good
    www.tajasom.ir

  • 25 Oktober 2018 - 06:25

    صنعت و هنر تجسم:

    صنعت وهنرتجسم

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Hoi allemaal! Ik ben Chantal en ik heb afgelopen zomer mijn VWO diploma gehaald. In plaats van meteen een studie te gaan doen in Nederland heb ik besloten om een 'tussenjaar' te nemen en te gaan studeren in Amerika!! Iets waar ik al heel erg lang over na heb gedacht. Via Fulbright heb ik het Campus Scholarship Program gevonden en ben ik daarmee aan de slag gegaan. Iedereen die daar ook over aan het nadenken is of zich al heeft aangemeld en vragen heeft- doe dat gerust! Stuur me een email of een facebook berichtje en ik help je graag :)

Actief sinds 02 Aug. 2013
Verslag gelezen: 7461
Totaal aantal bezoekers 144799

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2013 - 17 Mei 2014

Tussenjaar studeren in Amerika!

Landen bezocht: