Eerste indrukken - Reisverslag uit Fort Collins, Verenigde Staten van Chantal Zeeland - WaarBenJij.nu Eerste indrukken - Reisverslag uit Fort Collins, Verenigde Staten van Chantal Zeeland - WaarBenJij.nu

Eerste indrukken

Blijf op de hoogte en volg Chantal

19 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Fort Collins

Nou daar ben ik weer hoor, en dit keer schrijf ik mijn blog op mijn gloednieuwe iPad! Het resultaat van een lange dag shoppen en leuke dingen doen. Het is hier nu 9pm, en 5 uur 's ochtends in NL... maar er zitten hele lekkere koekjes in de oven dus dan nog maar even wakker blijven!

Het afscheid de laatste dagen en momenten voordat ik wegging was in een woord zwaar. Ik ben redelijk vaak heen en weer gegaan tussen 'Oh nee waar ben ik mee bezig!' en 'Joepie ik kan niet wachten!' wat nog best vermoeiend is. Maar gelukkig met heel veel steun van mijn vrienden en familie is het allemaal goed gekomen. Toen ik eenmaal afscheid had genomen van mijn familie en door de douane was gegaan in Schiphol voelde ik me al een stuk beter gelukkig, kon moeilijk weer terug gaan natuurlijk en nu was het gewoon zover! Ik heb samen gereisd met Khay, ook een Nederlander die naar CSU gaat voor een jaartje via Fulbright. Echt heel relaxed om samen te reizen met iemand die hetzelfde meemaakt.

Nouja, met de details van de vlucht zal ik jullie niet lastig vallen, behalve dat het een ontzettend lange reis was en dat IJsland een prachtig land is. Mooie bergjes en een hoop leegte enzo. Toen we aankwamen in Denver ging alles veel soepeler dan verwacht. Geen urenlange verhoringen, enge security mensen of papieren die ik was vergeten. Wat wel leuk was was dat ze bij de bagage claim met een hondje rondliepen die iedereens tas kwam besnuffelen. Ik heb gewoon mijn kaas en drop naar binnen gesmokkeld zonder dat iemand het doorhad, yeah!

Menno (die ik al een keertje had ontmoet in NL) en zijn vriendin Isabella kwamen ons ophalen van de airport. Heel erg fijn om een bekend gezicht te zien na zo'n lange reis! Echt onwijs gastvrije mensen, ik en Khay verblijven nu ook in zijn appartement in plaats van in een hotel oid. Nog even wat pizza gegeten om wat voor ons 4 uur 's nachts was en daarna eindelijk gaan slapen.

Om 5 uur 's ochtends was ik alweer uitgeslapen (lang leve jetlag!) en wat later hebben we een heerlijke real American breakfast benuttigd die Menno voor ons had bereid. Very crispy (en een beetje zwarte) bacon en scrambled eggs en bagels! Daarna hebben we zo'n beetje de hele dag geshopped, hoewel er ook nog andere plannen waren waar we gewoon niet aan toe zijn gekomen omdat er zoveel geregeld moest worden. Ten eerste heb ik een iPad gekocht waar ik uiteindelijk €480 aan kwijt was met €50 aan apps erbij en een 32GB! Ik bedoel, het is veel geld maar zoveel cheaper dan in NL! Dat was dan ook de mentaliteit de hele dag: alles was goedkoop en moest daarom gekocht worden. We hebben een hoop dingen gekocht als handdoeken, beddengoed en wasspullen en dat soort dingen. Heerlijk geluchd bij een sushi restaurantje en ook nog eens een telefoon abonnement afgesloten. Super duur trouwens!! Je moet sowieso een $50 abonnement nemen waarin je alles unlimited hebt (calling, texting & data) en daar bovenop komen nog de kosten van de telefoon die je erbij wilt. Gelukkig konden Khay en ik een soort familie abonnement afsluiten wat weer $10 scheelt. Ik weet m'n Amerikaanse nummer nog niet maar zodra ik die wel weet zet ik hem er hier bij.

Colorado, Fort Collins is echt prachtig. Bergen in het westen, hele mooie campus, alles is groen, en alles is zo Amerikaans, heerlijk! Het is nog altijd moeilijk om me voor te stellen dat ik hier niet op vakantie ben maar ook daadwerkelijk ga studeren straks. Maar dat komt weer op een nieuwe blog, want morgen ga ik de dorm in!! Gelukkig heb ik een leuke roommate, Maddi, waar ik al wat contact mee heb gehad. Khay kwam er net achter dat zijn roommate een 23 jarige Chinees is.

Tot snel!!

  • 19 Augustus 2013 - 10:35

    Oma:

    Klinkt heel erg positief Chantal, en Amerikaans. Heel veel doen en kopen in zeer korte tijd. Leef je uit lieverd. Dikke kus oma


  • 19 Augustus 2013 - 21:49

    Mama:

    Lieve Chantal,

    Fijn om te lezen dat de reis en de douane prima zijn verlopen. Helemaal top dat Menno en Isabella jou zo goed opvangen. Heerlijk he, winkelen in America. Je krijgt er niet genoeg van! Het lijkt wel of je er al veel langer bent, zoveel heb je al gedaan. En wat leuk dat je al met Thanksgiving bent uitgenodigd door Mike en Synette. Ik hoop dat de introductieweek gezellig wordt en voordat je het weet ben je helemaal ingeburgerd. Heel veel plezier. Dikke kussen mama

  • 20 Augustus 2013 - 08:33

    Puck:

    Hallo Chantal

    Wat leuk om je verslag te lezen ,ik ga het zeker helemaal volgen ,
    Veel plezier en een spannende tijd hoor
    Gr puck

  • 29 Augustus 2013 - 13:11

    Anouk Vegteeerrr:

    " alles was goedkoop en moest daarom gekocht worden" hahaha wat een heeeeeeeeeerlijke uitspraak men! heel erg leuk om dit te lezen! ik ga meteen door naar de volgende haha Xxx

  • 29 November 2017 - 23:46

    Adnan:

    nice

  • 15 April 2018 - 11:23

    Bepanah Colors Tv:

    Bepanah is a romantic thriller and drama TV series. The Serial is produced by Cinevistaas Limited. Jennifer Winget and Harshad Chopra are in lead roles, with Sehban Azim, Namita Dubey and Shehzad Shaikh in important roles. Wikipedia

  • 22 Januari 2019 - 07:31

    Joe Sander:

    thks bro

  • 16 Mei 2019 - 00:58

    Phan:

    phần mềm kế toán dxsoft dx

  • 16 November 2019 - 09:38

    سهلان:

    شرکت سهلان (سهلان نما)، از سال ۱۳۷۱ فعالیت حرفه ای خود را در زمینه صنعت سازه های نمایشگاهی و محصولات مرتبط، مبلمان و پارتیشن اداری آغاز نمود، امروز سهلان بزرگترین و شناخته شده ترین شرکت پیشرو در صنعت غرفه سازی، چادر های آلومینیومی، سوله های پیش ساخته، مبلمان و پارتیشن اداری و بسیاری محصولات دیگر میباشد.


  • 12 Augustus 2020 - 13:38

    Partoclinic:

    please check out my website

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Hoi allemaal! Ik ben Chantal en ik heb afgelopen zomer mijn VWO diploma gehaald. In plaats van meteen een studie te gaan doen in Nederland heb ik besloten om een 'tussenjaar' te nemen en te gaan studeren in Amerika!! Iets waar ik al heel erg lang over na heb gedacht. Via Fulbright heb ik het Campus Scholarship Program gevonden en ben ik daarmee aan de slag gegaan. Iedereen die daar ook over aan het nadenken is of zich al heeft aangemeld en vragen heeft- doe dat gerust! Stuur me een email of een facebook berichtje en ik help je graag :)

Actief sinds 02 Aug. 2013
Verslag gelezen: 4321
Totaal aantal bezoekers 144828

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2013 - 17 Mei 2014

Tussenjaar studeren in Amerika!

Landen bezocht: