Happy Thanksgiving!! - Reisverslag uit Scottsdale, Verenigde Staten van Chantal Zeeland - WaarBenJij.nu Happy Thanksgiving!! - Reisverslag uit Scottsdale, Verenigde Staten van Chantal Zeeland - WaarBenJij.nu

Happy Thanksgiving!!

Blijf op de hoogte en volg Chantal

03 December 2013 | Verenigde Staten, Scottsdale

Hallo allemaal!
De afgelopen week heb ik heerlijk vakantie gehad. Ik heb die doorgebracht in Scottsdale, Arizona. Dat is een kleine anderhalf uur weg met het vliegtuig. Het is in Amerika heel gebruikelijk om overal heen te gaan met een vliegtuig, omdat de afstanden anders bijna niet te overbruggen zijn. Zo zou een ritje naar Scottsdale zo'n 14 uur met de auto duren vanaf hier. Dat kon ik me als Nederlander bijna niet voorstellen. Als wij een ritje van 14 uur maken ben je halverwege Rusland ofzo. Okee nee ik ben niet goed met afstanden. Het is in ieder geval een heel eind. Anyways, het was erg fijn om even een weekje weg te zijn. Zonder dat ik het doorhad ben ik al 3 maanden non-stop met school bezig geweest. Een weekje pauze was zeker niet verkeerd. Dat ik die dan door mocht brengen in het zonnige Arizona was echt super. Arizona is een prachtige staat, maar heel anders dan Colorado. Het wordt er niet echt koud, en ze hebben nog minder regen dan hier. Het is daarom ook dat het landschap wat weg heeft van een woestijn. Je hebt overal enorme cactussen en er zijn eigenlijk geen normale bomen of begroeiing zoals wij die kennen. Ook lopen er overal coyotes en wilde zwijnen (?) rond. Het is ook nog eens heel dichtbij de grens met Mexico dus veel Mexicaanse invloeden, zoals restaurants, vertalingen van openbare borden, supermarkten, en ghetto's.

De mensen waar ik op bezoek was waren de Williamsons. Ik denk dat ik er in totaal zo'n 15 mensen waren. Het leuke is dat het gezin dat wij kennen 3 zoons hebben: JT, Mitch & Matt, die eigenlijk net als broers voor mij zijn. Ik ben dan ook weer ouderwets gepest zoals mijn broertjes thuis dat doen en het was fijn om tijd door te brengen met mensen die net als familie voor me zijn. Hun dochter Lexi heeft een jaar geleden een zoontje gekregen en is alweer zwanger. Ik heb het jochie wat Nederlands geleerd. Okee, hij kan nog niet praten maar het kan geen kwaad toch, wat Nederlandse invloed. Mike & Synette, degenen van wie het huis was waar ik verbleef, wonen eigelijk in Seattle, waar ik 2 jaar terug ook mijn workexperience heb gedaan voor mijn TTO opleiding. Ze hebben een 2e huis in Scottdale dat ze hebben gekocht voor als Mike met pensioen gaat. Ik neem t ze niet kwalijk! Het weer in Seattle is net als in Nederland, alleen dan nog wat meer regen. Het was echt een prachtig huis overigens... Heel erg groot, een zwembad erbij, grote bbq, een kamer voor ping-pong, ga zo maar door. Van die huizen die je in Nederland bijna niet kan vinden omdat het land gewoon te klein is.

Tijdens de week hebben we natuurlijk een hoop gedaan. De eerste dag zijn we naar een 'Street of Dreams' geweest. Probeer dit je eens voor te stellen: enorme, miljoenen-waard, unieke, nieuwe huizen die in een straat gebouwd worden en opengesteld worden om naar te kijken. Er waren zo'n 5 huizen, met allemaal unieke en bizarre dingen waarvan je je afvraagt wat mensen doen dat ze daar hun geld aan willen uitgeven. Er was een huis met zo'n draaiding voor je auto zoals Batman heeft, een huis met een enorme ruimte voor ballet, een huis met een kroonluchter die van 2 verdiepingen hoger naar de grond liep, een huis met een binnenplaats waar een enorme vogel kooi stond, en een huis met een balkon waar alleen een groot schaakset stond, en ga zo maar door. Ik heb mn ogen uitgekeken. Huizen van zo rond de 3 miljoen in een land als Amerika zijn ongelovelijk. Als je wat meer plaatjes wilt zien: kijk maar op deze site: http://whitewingdev.com/communities/germann-estates/2013-street-dreams/. Gek waar mensen hun geld aan uit willen geven.

De rest van de week bestond vooral uit shoppen, wandelen, en eten. Ik ben naar 3 fantastische shopping malls geweest en ik heb me eens lekker uitgeleefd. Ik ging wel in mn eentje rondlopen, want met de Williamsons bestaat shoppen uit 1)de winkel in 2)pakken wat je moet hebben 3)afrekenen 4)naar buiten gaan en wachten tot iedereen klaar is. Dus ik ging maar in mn eentje op pad, wat ik helemaal niet erg vind :) Ook zijn we dus veel wezen wandelen, wat echt leuk was. Arizona heeft best wel wat bergen/heuvels en als je die naar boven loopt is het én een goeie workout én een kans om het prachtige landschap te bekijken. Dus daar heb ik ook zeker van genoten. Het was ook zeker niet erg dat dit allemaal in korte broek en een tshirtje kon, het is de hele week niet onder de 20 graden geweest.

En ja, toen op donderdag was het Thanksgiving! Een echt Amerikaans feest, wat we denk ik allemaal wel kennen, of van gehoord hebben. Het gaat terug naar de koloniale tijd waar de kolonisten samen met de Indianen vierder dat de oogst gelukt was. Geloof ik. Zoiets. De Williamsons vierden het op de traditionele manier: met een enorme kalkoen! Hij was echt echt echt heel erg groot. Stel je een pasgeboren baby voor en dat dan x3. De dag begon met vroeg opstaan en Macy's Thanksgiving's Day Parade kijken. Dat is dus 2 uur een parade met enorme ballonnen van bekende figuren zoals Buzz Lightyear & Snoopy, en grote wagens zoals we die kennen met Carnaval. Daarna begon het football. En ja dat was vreselijk. De hele dag lang waren er belangrijke games en met een meerendeel mannen in het huis was dat natuurlijk wat we keken. "It's part of the experience! Come on!" Ja ja. Ik heb lekker gezond en in het zwembad gelegen. Om een uurtje of 5 gingen we avondeten. Aardappelen, nog meer aardappelen, en een turkey. Heerlijk eten! Maar van groenten hadden ze nog nooit gehoord. Ik voelde me dan ook behoorlijk misselijk de volgende ochtend, na zoveel eten. Maar goed, dat ging ook wel weer voorbij. Die dag zijn we naar de Phoenix Zoo geweest, wat erg leuk was. Met die kleintjes dieren bekijken en de kerstlichtjes kijken die ze in het park hadden opgehangen. Want ja, zodra Thanksgiving voorbij is, gaat iedereen in de Kerstmodus. Muziek, versieringen, alles.

Al in al heb ik echt een hele leuke week gehad. Ik moet nog even de energie en motivatie vinden voor deze laatste 3 weken, maar dat komt vast nog wel. Het begint woensdag met koud worden. En dan bedoel ik ook ECHT koud: zo rond de -20. Jippie! En aanstaand weekend ga ik hoogstwaarschijnlijk voor het eerst weer skiiën, waar ik echt heel erg zin in heb. Ik ben de dagen totdat ik naar huis ga ook aan het aftellen. Kan niet wachten om weer met mijn eigen familie te zijn en mijn lieve vrienden weer te zien. Nog 21 dagen!!

Tot snel lieve mensen!

  • 03 December 2013 - 09:58

    Je Vader:

    Nou, dat ziet er uit als een zeer gezellige vakantie!!! En dan nu van plus 20 naar min 20, mmm, weet niet of dat zo leuk is... Wel heb je bijna altijd een zonnetje, dus dat valt nog mee. Nog 3 weken door buffelen en dan mag je hier weer komen binnen zitten! Kunnen je eigen broertjes je weer plagen. Jasper kan je zijn scooter uitlenen waar in Amerika de jongens van zijn leeftijd in een auto rondscheuren. Bedankt weer voor je blog en succes op de campus!

  • 03 December 2013 - 22:29

    Mama:

    Lieve Chantal,

    Wat lekker een weekje in de zon. Heb ik ook wel zin in! Het is hier koud en nat en vrijdag gaat het sneeuwen! Maar bij jou ligt het er al hoog in de bergen. Wat fijn dat je het zo gezeliig hebt gehad. Je bent waarschijnlijk aardig in de watten gelegd door de Williamsons!
    Gek idee dat je in 1 land zoveel verschillende klimaten hebt. Ook wel handig!

    Dat rondraaiding om te parkeren en dat je zo weer weg kunt rijden (je hoeft nooit meer achteruit te rijden), zag ik toevallig in een aflevering van "Modern Family". Grappige scene dat ze per abuis op een knopje drukken in de garage en dat daardoor de geparkeerde auto heen en weer draait en flinke schade veroorzaakt aan de andere auto's. Heel handig dat Netflix van jou!
    En nu weer Colorado! Nog een paar weken flink er tegenaan en dan is het alweer kerstvakantie.
    Ik heb in de wandelgangen gehoord dat de Sint jou niet is vergeten in dat verre Amerika.
    Smaken de pepernoten goed?

    Daag
    Xxxmama


















  • 04 December 2013 - 05:56

    Chantal Van Zeeland:

    Ja mama die pepernoten en chocolade letters zijn heerlijk!!! Sinterklaas is mij niet vergeten!

  • 04 December 2013 - 16:07

    Oma:

    Lieve Chantal, wat een heerlijke week is dat geweest zeg, maar wel heel prettig dat het zo kon. En ook heerlijk die zon vooedat je de kou in gaat, maar als je gaat skiie

  • 04 December 2013 - 16:22

    Oma:

    Begin maar opnieuw want het gaat niet verder op mijn vorige antwoord. Lijkt me heerlijk te gaan skiien, hoop dat je daar ook een lekker zonnetje hebt. Jij shopt wat af he in de States. Maar er zijn denk ik ook heel wat malls daar. Hier is het echt de donkere tijd voor de kerst, maar ook wel weer gezellig met alle kaarsjes aan. Nog drie weekjes en je bent weer even in Holland, ben reuze benieuwd of je al een Amerikaans accent hebt. Vanavond gaat oma naar oom Bas, die is. N.l. Jarig. Wel altijd een rare dag om jarig te zijn, maar goed zo gaat dat soms. Hebben ze eigenlijk helemaal geen sla of tomaten en komkommer bij die kalkoen, alleen maar aardappelen? Nu ja ze koken bijna nooit thuis geloof ik, alleen de bbq. Dan zul je wel weer heerlijk eten als je thuis bent. Gisteren was ik bij de cardioloog en alles is nog goed zover , mag over drie maanden terugkomen en dan misschien een iets lagere dosis van de medicijnen. Geeft de burger moed. Nu lieve schat pas goed op jezelf, doe nog even je best en je bent in januari al op de helft. Dikke kus van oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Hoi allemaal! Ik ben Chantal en ik heb afgelopen zomer mijn VWO diploma gehaald. In plaats van meteen een studie te gaan doen in Nederland heb ik besloten om een 'tussenjaar' te nemen en te gaan studeren in Amerika!! Iets waar ik al heel erg lang over na heb gedacht. Via Fulbright heb ik het Campus Scholarship Program gevonden en ben ik daarmee aan de slag gegaan. Iedereen die daar ook over aan het nadenken is of zich al heeft aangemeld en vragen heeft- doe dat gerust! Stuur me een email of een facebook berichtje en ik help je graag :)

Actief sinds 02 Aug. 2013
Verslag gelezen: 7271
Totaal aantal bezoekers 144798

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2013 - 17 Mei 2014

Tussenjaar studeren in Amerika!

Landen bezocht: