Pretty freaking awesome - Reisverslag uit Fort Collins, Verenigde Staten van Chantal Zeeland - WaarBenJij.nu Pretty freaking awesome - Reisverslag uit Fort Collins, Verenigde Staten van Chantal Zeeland - WaarBenJij.nu

Pretty freaking awesome

Blijf op de hoogte en volg Chantal

24 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Fort Collins

De eerste dagen in Amerika zijn echt ge-wel-dig geweest. Tis moeilijk om te geloven dat ik hier nog niet eens een week ben!! Het voelt al allemaal zo thuis en ik heb zoveel leuke mensen ontmoet en dingen met hen gedaan. Ik heb nauwelijks tijd om nog even een blog te schrijven want alles is zo hectisch en over een halfuurtje komen ze ons ophalen voor het avondeten!

Op maandag begon oriëntatie: 2 dagen lang lange, saaie praatjes over dingen die we kunnen verwachten in de VS en andere internationale mensen ontmoeten. Ik heb een Engels vriendinnetje gemaakt, Alyss, waar ik nu nog steeds gezellig dingen mee doe zoals random Amerikanen aanspreken: 'Hi Im Dutch and she's English!! How are you?' wat altijd geweldig leuk is omdat ze ons super interessant vinden als buitenlanders natuurlijk. Ik heb al aan een hoop mensen moeten uitleggen waar Nederland nou daadwerkelijk ligt... Best wel raar dat sommige mensen gewoon geen idee hebben.

Nouja oriëntatie was dus een beetje saai, maar ik heb er wel leuke mensen ontmoet. Een groepje uit Engeland, mensen uit Zwitserland, Egypte, China, Australië, Saudi Arabië en India en waarschijnlijk nog veel meer landen maar het is best moeilijk te onthouden zoveel namen zijn er voorbij gekomen. Ook een hoop dingen geregeld, mn kamertje ingericht (wat trouwens echt prima is) en boeken gehaald etc. Dat was zo grappig toen we boeken gingen halen! Khay en ik werden geholpen door een meisje, Madison, die toevallig jarig was die dag. Toen bleek dat ze niks ging doen hebben we haar spontaan mee uit eten gevraagd en hebben we Alyss ook meegenomen die avond. We zijn Oldtown ingegaan- het centrum van Fort Collins. Echt een fantastisch leuke plek, er hangt een hele leuke en gezellige sfeer. We hebben een heerlijke pizza gegeten en nog een beetje door het centrum gedwaald. Madison is echt een leuk en typisch Amerikaans meisje: enthousiast, heel erg veel energie en altijd iets te vertellen.

Giisteren was dus de move-in day. En dat was me wat. 5.000 freshmen (eerstejaars) die moeten verhuizen naar 12 dorms verspreid over 1 campus. Mijn roommate, Maddi, is echt een super aardig meisje. Ze woont ongeveer 2 uur van de campus af, midden in de bergen. Ik heb haar en haar ouders geholpen om te verhuizen en daarna zijn we wezen lunchen. Zulke aardige en gastvrije mensen! Waarschijnlijk gaan we niet dit weekend maar volgend weekend naar haar huis wat me echt fantastisch lijkt. Het is zo ontzettend mooi hier, ik moet het me elke keer weer bedenken als ik over de campus loop. En het is ook nog eens super warm, wel echt 30 graden overdag dus elke keer als we een gebouw ingaan is het weer even genieten van de airco.

Gisteravond hadden we the official Ram Welcome. Nou zoiets had ik nog nóóit meegemaakt. 5.000 freshmen in 1 stadion, super trots op hun school. We zaten daar 2 uur denk ik, en the Fight Song is wel 10x voorbij gekomen. Mensen hier zijn zo ontzettend trots op hun school! Het is niet normaal. GO RAMS GO RAMS GO RAMS is waarschijnlijk wat ik het meeste heb gehoord daar. Natuurlijk ook nog even het volkslied gezongen (nouja ik niet dan) met hand op de borst en pet in de hand. De mensen zijn zo trots op hun land. Dat wisten we natuurlijk al maar als je het zo meemaakt is het echt nog indrukwekkender. Ik zal een paar foto's uploaden. Na de arena hadden we een carnaval op het grote sportveld wat eigenlijk gewoon een campus is. Leuke mensen ontmoet weer, van overal. Californie, Alaska, Tennessee, zelfs iemand van de Bahama's. We hebben wat foto's met de mascotte genomen en gekke dansjes gedaan met random mensen wat echt heel erg leuk was! Amerikanen zijn zulke gezellige en spontane mensen, het is ontzettend anders dan in Nederland.

Ik ga nu weer, mijn avondeten begint zo en daarna nog een lange avond met activiteiten! Heb er onwijs veel zin in. Om heel eerlijk te zijn voelt het nu alsnog een beetje als een vakantie, maar als maandag de klassen beginnen zal dat wel veranderen!

Groetjes uit de States!!

  • 24 Augustus 2013 - 08:33

    Mama:

    Lieve Chantal,

    Het klinkt inderdaad als een fantastische vakantie! En wat is het groot allemaal, voor ons bijna niet voor te stellen. Het is leuk dat Amerikanen zo gemakkelijk in de omgang zijn, zo maak je makkelijk contact.
    Gelukkig is er heel veel te doen en heb je een leuk dorpje in de buurt waar je ook heen kunt gaan. Kun je dat lopen of doen ze alles met de auto?
    Geniet van de tijd die komen gaat en veel succes volgende week met het volgen van de colleges.
    Mama xxx

  • 25 Augustus 2013 - 00:12

    Oma:

    Hallo lieve schat, fijn dat je het zo naar je zin hebt.leuke foto,s het lijkt me echt een happening zoveel jongeren bij elkaar en dan zingen. Watheb jij al meegemaakt in een week. Dat belooft wat voor het komende studiejaar . Leuke meisjes lijken me dat op de foto. Veel plezier.dikke kus oma

  • 27 Augustus 2013 - 13:10

    Merel:

    Chantyyy! Wauwieee wat gaaf dat je het zo leuk hebt! Dat hadden we natuurlijk wel verwacht, maar dat het zo snel ging dat je je thuis ging voelen is natuurlijk wel helemaal top! Succes met het studeren en veel plezier daar met alle leuke dingen die je gaat doen.

    Dikke kusss en oh ja, heel veel hartjes <3 <3 <3 <3

  • 29 Augustus 2013 - 13:17

    Anouk Vegteeerr:

    Yooooo, crazy om dit allemaal te lezen men! Je hebt echt binnen een paar dagen bijna alle nationaliteiten van de wereld even leren kennen haha:) Suuuper leuk om te lezen en keep up the random dancing haha! Kussieeeees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Hoi allemaal! Ik ben Chantal en ik heb afgelopen zomer mijn VWO diploma gehaald. In plaats van meteen een studie te gaan doen in Nederland heb ik besloten om een 'tussenjaar' te nemen en te gaan studeren in Amerika!! Iets waar ik al heel erg lang over na heb gedacht. Via Fulbright heb ik het Campus Scholarship Program gevonden en ben ik daarmee aan de slag gegaan. Iedereen die daar ook over aan het nadenken is of zich al heeft aangemeld en vragen heeft- doe dat gerust! Stuur me een email of een facebook berichtje en ik help je graag :)

Actief sinds 02 Aug. 2013
Verslag gelezen: 3454
Totaal aantal bezoekers 144787

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2013 - 17 Mei 2014

Tussenjaar studeren in Amerika!

Landen bezocht: